Activa, s.r.o.
- společnost se zabývá prodejem kancelářských potřeb
Pracovní pohovor na pozici obchodního zástupce pro segment maloobchodu 13. 2. 2014
- pozvání přišlo 7 dní od zaslání životopisu s motivačním dopisem
- místem konání byla firemní pobočka v Ostravě
- pohovor začal přesně v 13:30 a trval 20 minut
Příprava
- prostudování informací na webu společnosti a prohlédnutí záznamu v rejstříku firem, vypsání podstatných informací a naplánování cesty
Oblečení
- černý oblek a kravata
Samotný průběh
- osobní pohovor se konal v jedné z kanceláří v příjemném a tichém prostředí
- cílem bylo ověření údajů uvedených v životopise
- ověření zdali má uchazeč představu, jaká práce by ho na této pozici čekala
- popsat běžný pracovní den obchodního zástupce
- co by ho na téhle práci konkrétně bavilo
- zjištění motivace k práci obchodního zástupce
- představa o finančním ohodnocení
- otázky na předchozí pracovní zkušenosti a vzdělání
- na závěr byl prostor na otázky
- rozloučení
Závěr
- pohovor probíhal v příjemném duchu. Atmosféra byla přátelská od začátku do konce. Otázky dávaly smysl a komunikace byla oboustranně plynulá.
Papera, s.r.o.
- společnost se zabývá prodejem kancelářských potřeb
Výběrové řízení na pozici obchodního zástupce 17. 7. 2013
- pozvánka přišla zhruba po 14 dnech od zaslání e-mailu s životopisem a motivačním dopisem
- místem konání byl Harmony Club Hotel v Ostravě
- začátek byl stanoven na 9:00
Příprava
- prostudování webových stránek společnosti
- vypsání důležitých informací na papír
- vyhledání místa konání výběrového řízení (Harmony hotel) v mapy.cz
Oblečení
- černý oblek a kravata
Příjezd
- jsem zvolil s půlhodinovým předstihem, abych měl dost času zorientovat se na místě a v rychlosti ještě přečíst předem vypsané informace, na informační tabuli u recepce jsem se dozvěděl patro i místnost kde se mám dostavit
Výběrového řízení se zúčastnilo
- 12 uchazečů ve věku zhruba od 20 – 50 let
- 2 zástupci firmy Papera
Samotný průběh
- představení uchazečů pěkně jeden za druhým (předstoupit před ostatní a naplnit celé dvě minuty povídáním o sobě)
- představení společnosti Papera (oba zástupci nám představili společnost, její historii a obchodní výsledky)
- představení pracovní pozice (jak pracuje obchodní zástupce u jejich firmy a jaké za odvedenou práci dostává ohodnocení, vysvětlení provizního systému, kariérního postupu a dalších benefitů), zde byl poté prostor na otázky, byl to také poslední bod, který probíhal za účasti všech uchazečů, následující body už probíhali individuálně
- test ověření prodejních schopností (fiktivní telefonické kontaktování potencionálního zákazníka a nabídnutí libovolného zboží z firemního katalogu a sjednání schůzky, tento dialog probíhal mezi uchazečem a oběma zástupci firmy tváří v tvář, hodnotila se schopnost vyjadřovat se a přesvědčit o prodejních kvalitách a schopnosti rychle reagovat a dávat cenové a množstevní nabídky s cílem přimět zákazníka ke spolupráci
- vyhodnocení celého výběrového řízení (každý kandidát měl sdělit své pocity, jak si myslí, že se mu výběrové řízení povedlo a co by mohl zlepšit a v čem si naopak myslí, že byl dobrý)
- jednomu uchazeči byla nabídnuta práce
Závěr
- toto výběrové řízení hodnotím velmi kladně a probíhalo v příjemném duchu, i když nakonec možnost pracovat pro společnost dostal někdo jiný
Máte také zkušenost z pohovoru/výběrového řízení na této pozici? Podělte se :) Příběhy můžete vkládat níže do formuláře. Při psaní se snažte dodržovat alespoň základní pravidla uvedené zde.
Z vlastní zkušenosti pro vás napsal obě svědectví : Marek, dne 19. 4. 2014